Artykuły

Przedsiębiorca – dobrodziej czy wyzyskiwacz?

04.01.2011 Autor: Gabriela Jabłońska
Za punkt wyjścia do napisania niniejszej publikacji posłużyła laborystyczna teoria wartości, której głównym propagatorem w połowie XIX wieku był niemiecki filozof Karol Marks. Zgodnie z jej założeniami przedsiębiorca zarabia, bo wyzyskuje pracowników najemnych. Powrót do tego rozumowania w czasach komunizmu przyczynił się do niekorzystnego postrzegania właścicieli prywatnego biznesu.
W pierwszej części niniejszej publikacji zaprezentowano podstawowe wnioski, płynące z krytyki laborystycznej teorii wartości i przyczyniające się do „wybielenia” wizerunku przedsiębiorcy. Pokazano, że zyski pracodawców to efekt wielu wyrzeczeń i niedogodności. Na końcu artykułu przedstawiono badania dotyczące postrzegania przedsiębiorców przez Polaków. Dobrodziej czy wyzyskiwacz? Lektura niniejszego tekstu pomoże Państwu odpowiedzieć na to pytanie.

Gabriela Jabłońska

Materiał dostępny tylko dla zalogowanych użytkowników portalu..

Udostępnij