pozwala na porównanie 43 wskaźników w następujących obszarach
Minimalizowanie stresu w pracy – wskazówki dla menedżerów
Wydaje się, że stres to kwestia indywidualna i trudno go kontrolować. Każdy z nas inaczej reaguje na środowisko pracy i zadania, z jakimi przychodzi nam się mierzyć. Stąd wszelkie uniwersalne rozwiązania z góry skazane są na niepowodzenie. Czy rzeczywiście batalia ze stresem przypomina „walkę z wiatrakami”?
10 kluczowych obszarów do kontroli
Badania Międzynarodowej Organizacji Pracy (MOP) pokazują, że dobre zarządzanie oraz optymalizacja warunków pracy pozwalają zredukować stres. W raporcie pt. „Stress Prevention at work Checkpoints” opublikowanym w 2012 roku znajdziemy praktyczne wskazówki, będące wynikiem międzynarodowych doświadczeń w walce z tym negatywnym zjawiskiem w miejscu pracy.
Eksperci przekonują, że istnieją metody pozwalające na pomiar poziomu stresu w pracy, domu czy w społeczności lokalnej. Najważniejsza jest identyfikacja stresorów, a następnie ich kontrola i łagodzenie. Istotne jest także to, aby nie traktować stresu w oderwaniu od innych niebezpieczeństw, a wszelkie działania podejmować przy partycypacji samych pracowników.
Raport MOP zawiera 50 tzw. punktów kontrolnych (ang. checkpoints), które warto przeanalizować, by potem dopasować je do własnej organizacji. Menedżerowie zazwyczaj stosują się do 20-30 z nich. W niniejszej publikacji znajdą Państwo zarys wybranych rozwiązań pogrupowanych w 10 następujących obszarów:
- Przywództwo i sprawiedliwość,
- Wymagania stanowiska pracy,
- Kontrola pracowników,
- Wsparcie społeczne,
- Warunki pracy,
- Work life balance,
- Docenianie pracy,
- Przemoc w miejscu pracy,
- Bezpieczeństwo pracy,
- Informacja i komunikacja.
Obszar 1: Przywództwo i sprawiedliwość

Bibliografia
http://talenttools.com.au