Artykuły

Jak rozstać się z pracownikiem i zachować klasę?

07.12.2010 Autor: Łukasz Dudek
Jakość relacji z dawnymi zatrudnionymi przekłada się na wiele obszarów działalności firmy, m.in. na procesy rekrutacji, pozyskiwanie nowych klientów czy wizerunek przedsiębiorstwa na rynku. Artykuł zawiera przegląd sposobów na utrzymanie efektywnych relacji z byłymi pracownikami. Pierwsza część publikacji przedstawia metodę zwolnień monitorowanych (outplacement). Wymieniono plusy takiego rozwiązania oraz najważniejsze narzędzia pozwalające utrzymać dobre relacje ze zwalnianymi pracownikami. Druga część artykułu poświęcona jest metodom skutecznym w warunkach walki o uzdolnionych pracowników. Omówiono takie praktyki, jak rozmowa końcowa (exit interview), tzw. kluby byłych pracowników oraz budowa sieci społecznościowych dla eks-pracowników.

Łukasz Dudek

Materiał dostępny tylko dla zalogowanych użytkowników portalu..

Udostępnij