pozwala na porównanie 43 wskaźników w następujących obszarach
Czy przedsiębiorstwa mierzą kapitał ludzki?
Te spośród badanych przedsiębiorstw, które mierzyły kapitał ludzki, jako uzasadnienie prowadzonych pomiarów najczęściej wymieniały ograniczanie kosztów personalnych (81%). Równie często wskazywano na lepsze podejmowanie decyzji personalnych, np. odnośnie awansów bądź szkoleń (80%). Na dalszych pozycjach znalazły się: chęć sprawdzenia, czy inwestycje w kapitał ludzki przynoszą odpowiedni zwrot (70%), odgórne zarządzenie kierownictwa (62%), spełnienie oczekiwań właścicieli bądź inwestorów (58%) oraz podobna praktyka konkurencji (37%). Do najczęściej zbieranych danych w ramach pomiaru kapitału ludzkiego należały te związane z liczbą zatrudnionych pracowników i formą zatrudnienia (80%), rotacją (74%), długością stażu w firmie (54%), liczbą przeszkolonych osób w ciągu roku (50%), strukturą według danych metrycznych jak wiek i płeć (48%) oraz ocenami pracowników (40%).
Informacja o badaniu:
Badanie zostało przeprowadzone w ramach projektu „Kapitał ludzki jako element wartości przedsiębiorstwa”. Zrealizowano wywiady w 600 przedsiębiorstwach prowadzących działalność na terenie Polski i należących zarówno do sektora prywatnego, jak i publicznego. Podmioty reprezentowały różne obszary działalności wg sekcji PKD i charakteryzowały się zróżnicowanym kapitałem (polskim, zagranicznym i mieszanym).