Informacje prasowe

Sposób na studenta

06.10.2009
Pod koniec sierpnia 2009 roku weszła w życie ustawa o praktykach absolwenckich. Pomimo iż nowe przepisy ułatwiają firmom pozyskiwanie młodych ludzi, to aby znaleźć i zatrudnić dobrze rokującego kandydata, nadal trzeba się napracować. Chcąc „wyłowić” najlepszych studentów z rzeszy absolwentów opuszczających co roku mury uczelni, pracodawcy podejmują wiele różnorodnych inicjatyw.

Pozyskiwanie absolwentów zyskało na znaczeniu w okresie największego niedoboru kadr. Wiele działów HR tworzyło odrębne stanowiska poświęcone promocji firm na uczelniach. Wyznaczano również osoby odpowiedzialne za rozwój strategii rekrutacji najmłodszych pracowników. Aktualnie na rynku działają firmy, które w studenckim życiu uczestniczą niemal przez cały rok akademicki. Obok promocji na targach pracy, organizują warsztaty i akademie, wspierają organizacje studenckie, sponsorują imprezy. Popularne są także konkursy i gry zespołowe oraz posiadanie tzw. ambasadorów. Rekrutacji najlepszych sprzyja coraz większa ilość inicjatyw podejmowanych nie tylko przez uczelnie i organizacje studenckie, ale też urzędy pracy i różnorodne fundacje. Ilość zaproszeń napływających do firm zmusza do wyboru tych, które najbardziej odpowiadają zapotrzebowaniu przedsiębiorstwa na określonych pracowników. Oprócz dużej ilości wydarzeń, na racjonalizację wydatków związanych z pozyskiwaniem studentów wpływa także spowolnienie gospodarcze. Do uczelnianych Biur Karier trafia mniejsza ilość ofert, folderów, ulotek czy gadżetów. Najprawdopodobniej jednak wraz z końcem kryzysu aktywność firm na uczelniach ponownie wzrośnie. Wśród studentów dominuje bowiem opinia, że szkoły wyższe i organizacje studenckie to najlepsze miejsce na informowanie o ofercie pracodawców. Uważa tak ponad 80% studiujących przebadanych przez firmę Europhia Consulting.

W jaki sposób pracodawcy promują się na uczelniach? Które z metod są najlepiej oceniane przez studentów? Jakich narzędzi używają firmy, aby dotrzeć do najlepszych żaków? Jak na działania wizerunkowe i promocyjne wpływa kryzys? Odpowiedzi na te pytania znajdą Państwo w artykule „Magnetyzm firm” - jak firmy pozyskują najlepszych studentów.

Udostępnij