Informacje prasowe

Jak im pościelisz, tak będą pracować

18.08.2009
Pracownik niezadowolony z warunków pracy, to pracownik mniej wydajny. Stworzenie przyjaznego otoczenia pracy powinno być celem każdego przedsiębiorstwa.

W 2005 roku co czwarty z nas był niezadowolony lub bardzo niezadowolony z warunków, jakie panowały w jego miejscu zatrudnienia. Znacznie częściej niż inni Europejczycy wskazywaliśmy również na zły wpływ aktywności zawodowej na ogólne samopoczucie i stan zdrowia. W 2007 roku aż dwie trzecie pracujących Polaków twierdziło, że praca oddziałuje negatywnie na ich kondycję psychofizyczną. Z takim wynikiem wyraźnie przewyższyliśmy średnią dla całej Unii Europejskiej (35%).

Dla części polskich pracodawców przytoczone opinie stają się powodem podnoszenia komfortu i warunków pracy. Coraz częściej zwracają oni uwagę na standard i wyposażenie biura. Wiele przedsiębiorstw za punkt honoru uznaje jasne, przestrzenne pomieszczenia, wygodne meble, klimatyzację czy osobne miejsce na posiłek. Coraz częściej przy wyborze nowych lokalizacji pod uwagę brane jest także atrakcyjne położenie oraz korzystny dojazd. Zupełną nowość stanowią tzw. pokoje relaksacyjne, czyli wydzielone obszary, do których pracownicy mogą się udać na krótki wypoczynek w godzinach pracy. Dużym udogodnieniem ze strony pracodawcy są również firmowe przedszkola, położone na terenie biura lub w jego pobliżu. Na właściwą organizację przestrzeni biurowej składa się natomiast wiele czynników, m.in.: rozmieszczenie mebli i ustawienie sprzętu komputerowego, stopień natężenia hałasu, temperatura otoczenia czy rodzaj oświetlenia w biurze.

Na jakie dolegliwości skarżą się pracownicy biurowi? Dlaczego niewłaściwe warunki pracy zaniżają wydajność pracowników? Jakie standardy pracy w biurze mogą zwiększyć efektywność? Odpowiedzi na te pytania znajdą Państwo w artykule „Warunki pracy a jej wydajność”.

Udostępnij