Informacje prasowe

Koncepcja employer branding – jak cię widzą, tak cię piszą

07.01.2009
Coraz więcej aspektów naszego życia staje się przedmiotem sprzedaży. Według koncepcji employer branding towarem jest także stanowisko pracy. Im bardziej rozpoznawalna marka pracodawcy, tym większe zainteresowanie pracą w jego szeregach i większe prawdopodobieństwo przyciągnięcia do firmy najlepszych kandydatów.

Przedsiębiorcy dążą do zbudowania silnej i rozpoznawalnej marki, z którą będą się identyfikować obecni i przyszli pracownicy. Oferta pracodawcy powinna być na tyle atrakcyjna, aby kandydat chciał ją „kupić” i zostać jej ambasadorem wśród innych pracobiorców. W myśl koncepcji employer branding, wakat powinien stanowić kompleksowy towar skrojony na miarę potrzeb pracownika i dostosowany do jego oczekiwań. Ma to na celu ograniczenie chęci opuszczenia firmy oraz zwiększenie integracji pracownika z organizacją.

Budowanie pozytywnego wizerunku przynosi pracodawcom wiele korzyści. Przekłada się między innymi na obniżenie kosztów rekrutacji i usprawnienie jej przebiegu. Do znanych i renomowanych firm kandydaci chętniej wysyłają aplikacje i stają do „walki” o stanowiska. Dobry wizerunek firmy gwarantuje ponadto krótszy czas wakatu oraz wpływa na obniżenie kosztów związanych z fluktuacją kadr. Inne korzyści to większa wydajność i mniejsza absencja pracowników.

Zyski z wprowadzenia strategii employer branding zauważa coraz więcej przedsiębiorstw. Na wzrost popularności tej koncepcji w naszym kraju wpływają deklaracje Polaków dotyczące przymiotów dobrej pracy. Dla 36% pracobiorców to właśnie opinia o firmie jest kluczowym czynnikiem przy wyborze pracodawcy.

Jakich aspektów funkcjonowania firmy dotyczy strategia employer branding? Jakie są cele i korzyści działalności wizerunkowej pracodawców? Jakie problemy związane są z jej wprowadzaniem? Odpowiedzi na te pytania znajdą Państwo w artykule „Koncepcja employer branding – jak cię widzą, tak cię piszą”.

Udostępnij