Artykuły

Wschodzący rynek branży Public Relations w Polsce

06.05.2008 Autor: Gabriela Jabłońska
W artykule zostały przedstawione główne obszary aktywności pracowników Public Relations w Polsce. Branża PR powstała w naszym kraju stosunkowo niedawno i cały czas się rozwija. Mimo to jej specyfika znacznie odbiega od wzorców zachodnich. Brak zagranicznych firm na polskim rynku, koncentracja działalności w województwie mazowieckim oraz wzmożona rotacja pracowników są wynikiem niskiej świadomości zarówno pracowników jak i pracodawców.

Rynek Public Relations należy do najprężniej rozwijających się w Polsce. W latach 2006-2008 liczba zatrudnionych w zawodzie „Pijarowca” znacznie wzrosła. Potencjalni pracownicy mogą znaleźć pracę w firmach lub agencjach PR. Różnica pomiędzy tymi podmiotami widoczna jest między innymi na polu wynagrodzeń.

W publikacji można przeczytać również o tym, ile firm i agencji poszukuje specjalistów. Analiza liczby ogłoszeń o pracę pozwala wyciągnąć wnioski na temat przyszłości branży Public Relations w Polsce.

Gabriela Jabłońska

Materiał dostępny tylko dla zalogowanych użytkowników portalu..

Udostępnij