Artykuły

Firma zorientowana na człowieka

04.06.2013 Autor: Jolanta Reisch
Niniejszy artykuł definiuje pojęcie corporate wellness, wyodrębniając cztery poziomy dobrostanu człowieka: fizyczny, duchowy, psychiczny i społeczny. Opisuje, w jaki sposób na przestrzeni lat ewaluowała troska firm i ich menedżerów o pracownika. Pojawiają się rozwinięcia takich pojęć, jak work-life balance, career break czy sabbatical. Podane są przykłady konkretnych działań, mających wpłynąć na poprawę kondycji psychicznej i fizycznej pracownika, takich jak zakup pedometrów, projekt Cycle to Work, monitoring zjadanych przez pracownika kalorii czy spotkania z fizjoterapeutą, psychologiem i coachem. W podsumowaniu przedstawiono korzyści wynikające ze stosowania polityki corporate wellness oraz wskazano, jak wygląda sytuacja polskich firm na tle takich państw, jak Wielka Brytania, Stany Zjednoczone, Kanada czy Chiny.

Jolanta Reisch

Materiał dostępny tylko dla zalogowanych użytkowników portalu..

Udostępnij